Service- og

administrasjonsfaget.

Som service- og administrasjonsmedarbeider kan du ha svært ulike arbeidsoppgaver avhengig av hvilken bedrift du jobber i.

I all hovedsak dreier det seg om service, kundebehandling og kontoradministrative oppgaver.

Å jobbe som service- og administrasjonsmedarbeider

    • service, kundebehandling og veiledning

    • skriftlig og muntlig informasjonsformidling

    • kommunikasjonskanaler og publikumesverktøyer i virksomheten

    • administrasjon og oppfølging av møtevirksomhet

    • innkjøp, budsjett og regnsapsarbeid

    • planlegging og gjennomføring av markedsføringsaktiviteter

    • løpende personalarbeid

    • arbeide planmessig, systematisk, rasjonelt og effektivt

    • gode skriftlig og muntlig framstilling både i norsk og fremmedspråk

    • yte god service overfor kunder

Aktuelle arbeidsplasser

Med fagbrev i service- og administrasjonsfaget kan du få jobb i både offentlige og private bedrifter som har behov for å få utført service og administrative oppgaver. Du kan også få jobb i service- og informasjonssentre, eller bedrifter som leier ut slike tjenester.